Center IRIS

Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne Ljubljana

Naredimo sami – igrača kot pripomoček


Drugi nasvet dneva v tednu slepih in slabovidnih je izdelava igrač.

Za dosego učenja preko igre ne potrebujemo dragih igrač in pripomočkov. Namen lahko dosežemo s predmeti, ki jih najdemo doma s čisto preprosto prilagoditvijo. Zato smo pripravili predloge za izdelavo pripomočka ali igrače iz vsakdanjih predmetov.

 

PLASTIČNI ZABOJ ZA SHRANJEVANJE

Dobimo ga lahko v trgovinah s pohištvom, opremo za dom (JYSK, Merkur, IKEA, Lesnina, Merkator…).

škatla s pokrovom

škatla brez pokrova

Senzorna škatla

V škatlo lahko nasujemo različne materiale – pesek, ječmen, riž, kamenčke, vodo…
Mlajši otroci s senzorno igro raziskujejo različen material vškatli, večji otroci pa uživajo ob iskanju skritih igrač, iskanju parov, presipavanju in pisanju v material.

taktilna tabla

 

Tematska škatla

Škatlo lahko uporabimo pri učenju vsakodnevnih veščin, kategorizaciji predmetov ali ob prebiranju zgodbic. Uporaba je preprosta – ob učenju osebne higiene poiščemo predmete ki predstavljajo to tematiko (zobna ščetka, zobna pasta, glavnik…) in jih damo v škatlo. Skupaj z otrokom si predmete ogledamo, kasneje se lahko otrok igra in sam raziskuje predmete. Podobno naredimo s prebiranjem zgodbe – konkretne predmete, ki se pojavljajo v zgodbi dodamo v škatlo (primer Muca Copatarica, shranimo različne copatke).

tematska škatla

Taktilni urnik

Uporabimo le pokrov. Oblepimo ga tako, da bo podlaga in robovi kontrastni. Na površino dodamo velcro ježke in nato izberemo predmete ki predstavljajo različne aktivnosti, ter jih prilepimo na površino (primer: žlica simbolizira čas za malico/zajtrk/kosilo).

taktilna tabla

 

ŠKATLA ZA JAJCA

Za različne namene uporabimo večje ali manjše škatle za jajca. Prednost škatle je, da jo lahko po uporabi zapremo in vanjo spravimo pripomočke za nadaljnjo uporabo.

jajčna škatla

Zvočni spomin

V prazne embalaže jajčkov smo nasuli različen material in jih zalepili. Za začetek uporabite le dva ali tri pare, nato težavnost stopnjujte do vseh desetih. Aktivnost lahko olajšamo tudi tako, da enega od parov pustimo v vrsti, otrok pa izbira le med preostalimi pari.

slušni spomin

Iskanje parov v naravi

V eno vrsto škatle naberemo različne materiale, ki jih lahko najdemo v naravi. Otrok poišče enak material in ga vstavi v škatlo. Dejavnost lahko nadgradimo tako, da materiale nabira po vrsti od leve proti desni.

pari

Povezovanje barv

Škatlo obrnemo s spodnjo stranjo navzgor. Pobarvamo (ali z materiali oblepimo) vsak razdelek posebej in v njih naredimo luknjo. Sladoledne palčke (ali paličice za ušesa) pobarvamo / oblepimo z enako barvo /materialom. Otrok ob povezovanju uri še fino motoriko z vstavljanjem.

Brajeva celica

Škatlo s 6 razdelki lahko uporabimo za vajo orientacije v brajevi celici in iskanje črk. Začnemo s samo orientacijo v celici – otrok lahko na pravo mesto v celici le pokaže ali pa vanj položi predmet.

brajica

Dejavnost nadgradimo: z žogicami (ali kakšnim drugim materialom) naj nastavi črko, ali pa jo nastavimo mi, otrok pa jo mora prepoznat.

 

Viri slik: Pinterest, Instagram, Pixabay

(Skupno 573 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost