Drugi nasvet dneva v tednu slepih in slabovidnih je izdelava igrač.
Za dosego učenja preko igre ne potrebujemo dragih igrač in pripomočkov. Namen lahko dosežemo s predmeti, ki jih najdemo doma s čisto preprosto prilagoditvijo. Zato smo pripravili predloge za izdelavo pripomočka ali igrače iz vsakdanjih predmetov.
PLASTIČNI ZABOJ ZA SHRANJEVANJE
Dobimo ga lahko v trgovinah s pohištvom, opremo za dom (JYSK, Merkur, IKEA, Lesnina, Merkator…).
Senzorna škatla
V škatlo lahko nasujemo različne materiale – pesek, ječmen, riž, kamenčke, vodo…
Mlajši otroci s senzorno igro raziskujejo različen material vškatli, večji otroci pa uživajo ob iskanju skritih igrač, iskanju parov, presipavanju in pisanju v material.
Tematska škatla
Škatlo lahko uporabimo pri učenju vsakodnevnih veščin, kategorizaciji predmetov ali ob prebiranju zgodbic. Uporaba je preprosta – ob učenju osebne higiene poiščemo predmete ki predstavljajo to tematiko (zobna ščetka, zobna pasta, glavnik…) in jih damo v škatlo. Skupaj z otrokom si predmete ogledamo, kasneje se lahko otrok igra in sam raziskuje predmete. Podobno naredimo s prebiranjem zgodbe – konkretne predmete, ki se pojavljajo v zgodbi dodamo v škatlo (primer Muca Copatarica, shranimo različne copatke).
Taktilni urnik
Uporabimo le pokrov. Oblepimo ga tako, da bo podlaga in robovi kontrastni. Na površino dodamo velcro ježke in nato izberemo predmete ki predstavljajo različne aktivnosti, ter jih prilepimo na površino (primer: žlica simbolizira čas za malico/zajtrk/kosilo).
ŠKATLA ZA JAJCA
Za različne namene uporabimo večje ali manjše škatle za jajca. Prednost škatle je, da jo lahko po uporabi zapremo in vanjo spravimo pripomočke za nadaljnjo uporabo.
Zvočni spomin
V prazne embalaže jajčkov smo nasuli različen material in jih zalepili. Za začetek uporabite le dva ali tri pare, nato težavnost stopnjujte do vseh desetih. Aktivnost lahko olajšamo tudi tako, da enega od parov pustimo v vrsti, otrok pa izbira le med preostalimi pari.
Iskanje parov v naravi
V eno vrsto škatle naberemo različne materiale, ki jih lahko najdemo v naravi. Otrok poišče enak material in ga vstavi v škatlo. Dejavnost lahko nadgradimo tako, da materiale nabira po vrsti od leve proti desni.
Povezovanje barv
Škatlo obrnemo s spodnjo stranjo navzgor. Pobarvamo (ali z materiali oblepimo) vsak razdelek posebej in v njih naredimo luknjo. Sladoledne palčke (ali paličice za ušesa) pobarvamo / oblepimo z enako barvo /materialom. Otrok ob povezovanju uri še fino motoriko z vstavljanjem.
Brajeva celica
Škatlo s 6 razdelki lahko uporabimo za vajo orientacije v brajevi celici in iskanje črk. Začnemo s samo orientacijo v celici – otrok lahko na pravo mesto v celici le pokaže ali pa vanj položi predmet.
Dejavnost nadgradimo: z žogicami (ali kakšnim drugim materialom) naj nastavi črko, ali pa jo nastavimo mi, otrok pa jo mora prepoznat.
Viri slik: Pinterest, Instagram, Pixabay