Center IRIS

Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne Ljubljana

Jadranje za jutri


Od srede 22. maja do sobote 25. maja 2013 se je 6 naših dijakov udeležilo projekta Jadranje za jutri, ki ga organizira športno društvo SAPPA iz Kamnika.

Hvaležni smo vam, ker ste nam omogočili nepozabno izkušnjo.

Na spodnji povezavi je bilo mogoče spremljati vsakodnevno dogajanje na jadranju.

http://www.kamnican.si/prvi-dan-jadranja-za-jutri-s-sd-sappa/
http://www.kamnican.si/jadranje-za-jutri-s-sd-sappa-drugi-dan/
http://www.kamnican.si/jadranje-za-jutri-sd-sappa-se-je-zakljucilo/

Organizatorji takole predstavljajo projekt

Izobraževalno terapevtski 4-dnevni projekt “Jadranje za jutri” je namenjen skupini otrok s posebnimi potrebami, pri kateri želimo inovativno in učinkovito povečati komunikacijo in pripadnost skupini .

Ti otroci imajo, ne glede na njihove posebne potrebe in socialni status možnost izkusiti čar jadranja, vzpostaviti drugačen stik z morjem in sodelovati kot aktiven član posadke na jadrnici. Tako lahko vsaj za trenutek pozabijo na pogosto žalosten vsakdan, sklepajo nova poznanstva in prijateljstva ter ob ustreznem pedagoškem delu doživijo nova pozitivna spoznanja.

Skupino otrok želimo hitro in učinkovito naučiti optimalnega sodelovanja v raznih situacijah, povečati hitrost medsebojne komunikacije ter doseči višjo raven motiviranosti, vse to ob izdatni meri smeha, dobre volje in občutka pripadnosti skupini v soočenju z naravo – tako rekoč v idealnih pogojih za učenje in širjenje obzorij.

Dan, ki ga bodo otroci v skupini preživeli na jadranju, je idealna osnova za doseganje zastavljenih ciljev, kot so socialna integracija, strpnost, medsebojno razumevanje in zavzemanje za mirno reševanje konfliktov. Ti cilji se med jadranjem in kot posledica tega še kasneje dosegajo na konkreten, učinkovit in profesionalen način. Gre za izkušnjo intenzivnega socialnega učenja ter možnost za pridobivanje novih in drugačnih, a za življenje pomembnih izkušenj ter znanja. Morje, jadrnica ter posadka zahtevajo medsebojno skrb, upoštevanje in spoštovanje vseh. Takšen način preživljanja časa nudi mladim možnost učenja prevzemanja odgovornosti zase in druge, timskega delovanja, socialnih veščin, razreševanja konfliktov na ustrezen način, obvladovanje strahu, skrbi in izražanja zdrave tekmovalnosti.

Jadranje z vrstniki je za otroke s posebnimi potrebami nepozabno doživetje, s strokovnim in timskim pedagoškim delom pa se v tem času doseže takšna socialna dinamika skupine, za kakršno bi v običajnih pogojih življenja in dela v šoli potrebovali več mesecev, saj jih spomin na to doživetje še dolgo spremlja.

V ta namen smo se ustrezno pripravili in vključili v projekt tudi pedagoge, organizatorje in aktivne jadralce.

Jadra se približno do 5 ur dnevno po vnaprej začrtani poti in v skladu z vremenskimi razmerami. Pod mentorstvom krmarja/skipperja se vsi udeleženci jadranja preizkusijo v vseh pomožnih nalogah pri obvladovanju jadrnice. Ves čas jadranja vsi aktivno sodelujejo, in sicer tako, da se enakovredno izmenjujejo pri vseh opravilih – od krmarjenja, obvladovanja jader do eventualne priprave obroka.

To je za otroke, ki so drugačni:
otroke, ki ne dobijo zmeraj petic,
otroke, ki imajo ušesa
dvakrat večja kot vrstniki
ali jim iz nosa visi svečka.

To je za otroke, ki so drugačni.
Za otroke, ki so preprosto “taki”;
otroke iz katerih se vsi norčujejo,
ki imajo razbita kolena
in večno mokre čevlje.

To je za otroke, ki so drugačni
in radi zganjajo norčije.
A ko bodo odrasli,
kar je dokazala zgodovina,
so te drugačnosti tisto,
zaradi česar so edinstveni.

več 

(Skupno 74 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost